luni, 3 octombrie 2011

Vacanta de vara Partea V - Sighet, Sapinta, Valea Izei, Barsana

 Ultima oprire in vacanta noastra de vara, a fost Sighetul Marmatiei. Aici mi-a placut tot, cazarea super si ca pret si calitate, oamenii vorbeau romana si amabili, oraselul cu tenta maramuresana, zona superba.
 De acolo, o zi am vizitat Sapinta si renumitul cimitir vesel. Nu pot sa spun ca m-a impresionat prea tare, in fond e un cimitir, nu prea mi-a ars de ras. Ce m-a impresionat mai tare a fost sa vad la slujba de duminica, oamenii imbracati in straie populare. Am prins si un botez la acea biserica si l-am privit cu placere. Frumoasa slujba, oamenoii asemenea.

 Nu am putut pleca fara o palariuta maramuresana. Gabi a fost foarte incintat de ea. Ne-am achizitionat si o ie, pentru serbarile de al gradi ce vor veni. Plus ca e simpatica tare. Nu am plecat cu mina goala, adica fara palinca traditionala. :)

 Am vizitat manastirea Sapinta, inca in lucru, insa sint convinsa ca atunci cind va fi gata, va fi un petic de rai. Asa e manastirea Barsana. Desi am vizitat multe manastiri pina acum, acolo chiar mi-a placut. Atit de liniste, de necomerciala si naturala. Flori, pasarele, copacei, pestisori in iaz... totul ca desprins dintr-o poveste. Facuta mai mult din lemn, fiecare corp de cladire era parca un mic castelas, ce parca era inconjurat si ingrijit de zane. Toate erau perfect alineate, curate, inflorite si vesele. Sperba.



 La Sighet am vizitat Memorialul Durerii.... m-as oprii numai in a-l enumera. N-as comenta prea mult. Tati daca are timp va scrie cred cate ceva.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu